Werving en selectie is persoonlijk.
Hier kunt u meer lezen over mijn achtergrond en ervaring.
Bij Capgemini de zorgsector leren kennen. Salesverantwoordelijk voor dit complexe klantsegment. Bediende klanten als het Ministerie van Volksgezondheid Welzijn & Sport, het College Tarieven Gezondheidszorg / Zorgautoriteit i.o., academische ziekenhuizen, (topklinische) ziekenhuizen en thuiszorginstellingen. Advies-, detacherings- en implementatietrajecten op basis van het totale aanbod van dienstverlening van Capgemini; business consulting, technology consulting en outsourcing. Gericht op beleidsthema’s rondom het zorgstelsel, bijvoorbeeld het Elektronisch Patiënten Dossier, Diagnose Behandeling Combinaties, (regionale) zorgportalen. Op basis van business case en ROI-studie het eerste grote project rond mobiele toepassingen voor de thuiszorgmarkt verworven. Samen met strategische businesspartners proposities opgezet als HealtheValue en Caremore+. Publicaties: ‘Alternative Health Care Models’ (HCTProject, 2004) en ‘Zorgmarketing’ (Zorgmagazine, 2005).
Het werving- en selectievak geleerd bij Ebbinge & Company uit Amsterdam. Aangetrokken om het marktsegment ICT Management te helpen opzetten. Actief met werving en selectie van sleutelposities in het genoemde segment bij dienstenleveranciers en corporates. Acquisitie en uitvoeren van opdrachten in het segment van vacatures met jaarsalarissen van circa 65.000 tot 220.000 euro OTE. De opgebouwde klantenkring betreft o.a. Accenture, IBM (PwC Consulting), Philips, GTI, Capgemini Consulting, Atos Origin, Microsoft, LogicaCMG en Closed Gap.
Vanuit Ebbinge & Company de overstap gemaakt naar het bureau FunktieMediair, dat niet veel later werd geïncorporeerd binnen de Randstad Groep. Focus ligt bij FunktieMediair weer op de zorgmarkt. Met werving en selectie actief voor opdrachtgevers als het Bronovo Ziekenhuis, Erasmus MC, Meander MC, GG&GD Utrecht en Reinaerde. Succesvol het nieuwe marktsegment Zakelijke Dienstverlening in de Zorg vormgegeven: zorgverzekeraars, adviesbureaus, ICT-bureaus en financiële dienstverleners die zich richten op de zorgsector. Een klantenportefeuille opgebouwd met corporate klanten als Achmea, Univé-VGZ-IZA-Trias, Azivo Zorgverzekeraar, IZZ Zorgverzekeraar, Simed International, Infomedics, adviesbureaus als Ernst & Young Advisory, Capgemini Consulting, ValueCare en Cope Healthcare Solutions. En KWF Kankerbestrijding, dat later terugkomt met het verzoek om de (onbezoldigde) functie van bestuursvoorzitter van afdeling Arnhem te vervullen.
Binnen de Randstad Groep doorgegroeid naar de rol van account directeur binnen Yacht, met als aandachtsgebied het segment Verzekeraars. Landelijk eindverantwoordelijk voor de relatie, klantbewerking en omzet van landelijke topaccounts Achmea, Coöperatie VGZ en Univé. Functioneel leidinggevend aan betreffende accountteams, bestaande uit account managers van de regionale vestigingen. Binnen het account overall verantwoordelijk voor de performance van klantteams op het vlak van werving en selectie en interim management. Gevoerde klantproposities zijn onder andere ‘wendbaarheid’, ‘strategische personeelsplanning’, ‘regie over projecten’, ‘best in finance’ en ‘brokership’. In 2013 wordt een lang gekoesterde droom werkelijkheid en wordt de stap naar zelfstandig ondernemerschap gemaakt. Sonsbach wordt ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.